3 Mart 2015 Salı

Boncuk kurabiye (Seyir,Güçlendirmr)

Bu minnak kurabiyeleri isterseniz sabah süte karıştırıp kahvaltılık gevrek olarak kullanabilirsiniz, isterseniz de akşamları kuru yemiş yerine bir kaseye koyup bir güzel çıtırdatabilirsiniz. :) tatlısı olduğu gibi  tuzlusu da yapılabilir :) şahaneler :)

Malzemeler:

  • 3 yk yulaf kepeği karışımı
  • 1 yk gluten
  • 1 yk mısır nişastası
  • 1 yk süt tozu
  • 1 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yk tatlandırıcı
  • 1 yk tarçın
  • 1 bardak su (kıvam tutturuncaya kadar azar azar ekleyin)
Hazırlanışı:
Tüm malzemeler karıştırılır. Hafif akışkan bir hamur elde edilir. Hazırlanan bu hamur krem şanti sıkacağına doldurulur ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yaklaşık leblebi büyüklüğünde sıkılır. Önceden ısıtılmış 170 derece de 10 dk pişirilir. Takip edin çabuk yanar, üzeri kızardımı tamamdır. Bu arada o tepsi pişerken diğer tepsiye noktalar koymaya devam edin çünkü büyük boy fırın tepsisiyle 5 tepsi çıkardım ben :) birini yaparken biri pişti çok eğlenceliydi :)
Ve hepsi piştikten sonra bütün hepsini ayni fırın tepsisine koyup tekrardan fırına attım iyice kurusun diye. 10 dk kadar kavurduktan sonra fırını kapattım kurabiyeleri de içinde bıraktım :) çıtır çıtır ötesi bişey oldular :)